Saturday, February 26, 2011

diluar kotak fikiran

hye readers.........

yes finally i'm home this week, what it is called home sweet home yeahhh. but ayahhh, cukup sekadar ucap Alhamdulilah bila lihat dia sihat. dan cukuplah kalau ayah terus sihat selamanya. bila ayah yang ambil aku semalam cukup membuatkan aku bersyukur kerana ayah, yes ayah yang ambil aku. balik rumah semua ada ok this called one happy family at home. sejak tau ayah kurang dan kurang sihat, sumpah aku tak senang duduk dekat sabak tu yang nun jauh dari semua. sejak last week berdoa cepatlah balik, dan kerap juga last week aku call ma. well ayah anakmu yang sorg nie MALU benar nak call direct tanya kabar sampai ma marah aku. well balik rumah jumpa ayah jalan penyelesaian terbaik i think. tadi ayah pegi hospital lagi, buat x-ray maybe. ada la juga dekat rm900 ++ sekali dengan ubat yang hanya berapa biji je doktor tu bagi. mahalkan? swasta memang la tunggu result dari hospital goverment lambat, nak tunggu sakit lagi kot. then doktor suggest buat operation laser the cost about RM DUAPULUHLIMARIBU ++ wahhhhhh! murah giler sampai ayah suruh doktor tu buat surat nak operation kat tempat lain. pasal duit aku malas nak amik port, sebab dalam akaun aku sekarang ada la dalam rm1000 -- cukuplah nak tampung hidup aku tanpa guna duit ayah. *erm cukup ke? tapi yang diluar kotak fikiran aku sekarang OPERATION! tah la aku tak tau la siapa yang kenal aku betul-betul. sebabnya aku memang TAK SUKA dengan DOKTOR DAN HOSPITAL. sebab tu aku kerja 2 hari je kat klinik dekat dengan rumah aku tu. even doktor tu lelaki dan baik sangat melayan aku that time sampai aku lari tak nak kerja HAHAHA silly thing betul. ok berbalik pasal topik utama bila ayah cakap nak buat operation aku dah kureng gile. nak mogok tak setuju padahal ayah yang nak buat operation. wehhhh idk sejak bila aku pandang sinis dekat doktor-doktor dan hospital yang ada kat dunia nie. aku takut bila orang yang aku sayang ada relation dengan doktor dan hospital. macam tak logik sakit macam tu nak buat operation, takde jalan lain ke? readers jangan tanya ayah aku sakit apa sebab dari x-ray tu ayah cakap tulang belakang tisu dia apa tah sebab tu sakit and need to operate. dan fikiran aku masih melayang tinggi berfikir sebagai anak sulung should i work after this? ya Allah aku ni manja dan perlu bekerja? tak terfikir pun nak kerja dalam masa terdekat ni, kalau nak pun setakat part time jadi cikgu tadika mengajar budak-budak yang comel belaka. ish what should i do? arghhhhh tak tension pun cool lagi nie -.- diploma akan tamat around bulan 4 and aku masih berfikir take kursus yang abg sedara aku cadangkan tu or continue my degree level. kusut masai gile sekarang ni otak aku. dan alang-alang aku membebal tak nak panjang ni aku  nak nasihat sikit dekat bakal-bakal suami aku diluar sana....



jaga kesihatan, jauhi rokok, banyakkan beribadah. *mungkin ringkas tapi aku harap ianya padat.



buat ayah semoga sihat kembali dan dengar cakap ma tu kalau nak baik. isteri yang solehah akan menjaga suaminya tanpa banyak bicara dan ikhlas walaupun suami pernah menyakiti hati isterinya. tak rasa nak gelak dalam entry ni tapi HAHA what poyo nya aku dalam setiap bait-biat buat insan tersayang.

3 orang sedang senyum kucen:

Nisa said...

panjang killer

Anonymous said...

okeh sayang -.-

miss senyum said...

cekodod : haha yeke? nti i bt lg pnjg ok

syg : jgn ok je tp terus bt